Kedves Olvasó!
Nagy hírem van: három év után ismét beindult a motor! Volt egy kis pitty-putty az adagolóval , ezt viszont gyorsan orvosoltuk. De ez persze egy egészen más történet lenne, ha rögtön ne történt volna valami: az irányváltó el kezdte okádni az olajat. Szóval: miután kitakarítottuk a hajót, ismét jól összeolajozzuk. Miután amúgy is ki kell venni a váltót, gondoltam: csinálunk egy profi tönkcső-tömítést. Nem mintha a Burmann-zsinór nem működne jól a hajókban száz éve; sokkal inkább azért, mert kezdek kételkedni a szerencsémben (azt hiszem, ez érthető...), és inkább a beton-biztos megoldásokat kezdem előnyben részesíteni. Fényképet nem is csináltam, mert könyékig turkálunk az olajban, és az nem túl fotogén.... Folytatása következik.
Dear Reader,
Breaking news: after three years engine is restarted! After some problems with the dispenser (we drove here from Germany without oil in it). Of course this would be an absolutely different story, if I would not have at least one bad new inmediately: gearbox is vomiting the oil. So, after cleaning the boat oil again! Now as we have to take gearbox out; I thought it would be useful to make a professional sealing for the main axis. Yes, we all know that Burmann-sealing is working well for hundred years in every boat, but I feel a bit unfortunate nowadays and I like sure solutions. I did not even make any picture now, I'm not too nice climbing on the engine with oil on my hands untill the elbow...... To be continued......